سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شفابخش و سلامتی

بازی جراحی برای جوانسازی پوست

    نظر

 

برخی روش های جراحی می توانند در رفع چین و چروک و جوانسازی پوست و مو به شما کمک کنند پیشنهادات جالبی در این زمینه برایتان داریم برای پیشگیری از پیری پوست برخی راهکارهای درمانی مناسب برایتان در نظر داریم که بهتر است در ادامه این مطلب به آن ها دقت کنید .

 

لیزر کامل بدن با تخفیف ویژهمتخصص جراحی لثه (پریودنتیست)

 خیلی از افراد در بزرگسالی که به دنبال جوان‌سازی پوست هستند اما در میان روش‌های گوناگون و تبلیغات مختلف، سرگردان می‌شوند.

متاسفانه برخی افراد و موسسه‌های خدمات بهداشتی با انجام تبلیغات کاذب مردم را فریب داده و ضمن انجام اقدامات غیرتخصصی زمینه ابتلا را به بیماری و مشکلات دیگر فراهم می کنند.
چه روش‌هایی برای جوان‌سازی صورت و چشم‌ها وجود دارد؟
برای این منظور دو روش کلی داریم: یکی جراحی و دیگر غیرجراحی. در روش غیرجراحی این کار برعهده پمادها و کرم‌های تقویتی حاوی پروتئین‌های مورد نیاز پوست قرار می‌گیرد. در عین حال فرد باید به مقدار کافی از پروتئین‌ها و ویتامین‌های طبیعی استفاده کند تا تاثیرگذاری اقدامات انجام شده در زمان کوتاه‌تری مشاهده شود. در روش جراحی اما تزریق بوتولونیوم توکسین A، فیلرها و تکنیک آندوسکوپی رایج است اما نکته‌ای که نباید فراموش شود، این است که چنین جراحی‌ها یا تجویز داروها فقط باید توسط افراد متخصص و دارای صلاحیت انجام پذیرد.
آیا می‌توان از چربی طبیعی بدن برای چنین جراحی‌هایی نیز استفاده کرد؟
بله. در مورد فیلرها با تشخیص پزشک متخصص می‌توان از چربی طبیعی ناحیه شکم و داخل ران استفاده کرده و با انجام تغییراتی دوباره آنها را به ناحیه مورد نظر تزریق کرد. این کار نوعی پیوند طبیعی چربی است و نتایج خوبی هم دارد، هر چند که با محدودیت‌هایی مواجه است زیرا یک فرآیند جراحی محسوب شده و باید در اتاق عمل و با شرایط خاص انجام شود.


چه سنی برای انجام روش‌های جراحی جوان‌سازی مناسب است؟
سن بالای 18 سال مناسب است. البته در پاره‌ای موارد برای درمان انحراف چشم کودکان از این روش استفاده می‌شود که صرفا جنبه طبی دارد و نه زیبایی. زمان چنین جراحی‌هایی را چشم پزشک تعیین می‌کند.
ممکن است در به‌کارگیری این روش، فردی با محدودیت مواجه باشد؟
بله؛ در مورد خانم‌های باردار یا شیرده، اگرچه تاکنون عارضه ای گزارش نشده، روش اعمال جراحی توصیه نمی‌شود.
اثر هر کدام از داروهای به‌کارگرفته شده چقدر است؟
برای بوتولونیوم توکسین A ماندگاری دارو حدود3 ماه و در مورد فیلرها حدود 6 ماه است و پس از آن دوباره باید روش مورد نظر تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری شود.
چه عواملی به پوست صورت و چشم‌ها آسیب می‌رساند؟
نور خورشید، رژیم های غذایی نامتعادل و سیگار از آن جمله‌اند. استفاده از عینک آفتابی و کرم‌های دور چشمی برای حفظ رطوبت دور چشم، بسیار مناسب است و به شادابی پوست کمک می‌کنند.

 

مکمل‌های آهن سیدرالمتخصص جراحی لثه (پریودنتیست)

یکی از مشهورترین و محبوب ترین عمل های زیبایی در ایران جراحی زیبایی بینی است که در کشور ما بازی جراحی مغز بسیار مرسوم است و حتی در این حوزه ایران جزوه کشورهای نخست جهان محسوب می شود اما عمل های زیبایی عوارض و تاثیرات منفی نیز بر سیستم تنفسی خواهد گذاشت.  دکتر  محسن نراقی؛ متخصص گوش، حلق و بینی،در مورد عوارض جراحی‌های بینی گفت: «بطور کلی جراحی‌های بینی، جزء شایع‌ترین جراحی‌هایی هستند که در حال حاضر در کشور ما انجام می‌شوند.

این جراحی‌ها اگر به طور صحیح و با توجه به اصول علمی انجام نشوند، ممکن است عوارض و مشکلاتی را برای بیماران در پی داشته باشند که این عوارض حتی گاهی زندگی آنها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند».
وی افزود: «به طور کلی عوارض جراحی‌های بینی را می‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم.
یکسری عوارضی هستند که 
بازی جراحی در تنفس برای بیماران پیش می‌آیند که به دلیل چسبندگی‌های داخل بینی یا باقی ماندن انحراف تیغه بینی و یا به دلیل کوچک شدن بیش از حد سوراخ‌های بینی و مسیر تنفسی بینی است که در اصطلاح به آن تنگی دریچه بینی گفته می‌شود.

این تنگی دریچه بینی، شایع‌ترین عارضه تنفسی بعد از جراحی‌های بینی است. به دلیل اینکه وقتی مجرای داخل بینی تنگ می‌شود، تنفس فرد به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این افراد شب تا صبح مجبورند با دهان باز نفس بکشند.
این افراد دائم گلویشان خشک می‌شود، 
بازی جراحی قلب صدایشان مانند افراد سرماخورده تو دماغی می‌شود و مشکلات زیادی به خاطر عوارض تنفسی پیدا می‌کنند».

دکتر نراقی گفت : «دسته دیگر عوارض، عوارض زیبایی و ظاهری هستند که خیلی از افراد، جراحی پلاستیک بینی انجام می‌دهند و بعد از عمل نه تنها زیباتر نمی‌شوند، بلکه زیبایی قبلی خود را هم از دست می‌دهند.
دلیل این مساله در اکثر موارد به هم خوردن تناسب بینی با اجزاء صورت است. یعنی فردی که بینی‌اش نباید کوچک شود ولی بیش از حد کوچک می‌شود و این کوچک شدن بیش از حد، تناسب قبلی را از بین می‌برد».
این متخصص گوش، حلق و بینی در پایان اظهار داشت: «به طور کلی اکثر عوارض جراحی‌های بینی، چه عوارض تنفسی و چه عوارضی که مربوط به زیبایی هستند، به دلیل بیش از حد کوچک شدن بینی و بیش از حد برداشتن بافت‌ها ایجاد می‌شوند.
به همین خاطر است که امروزه برای پیشگیری از این مسائل در جراحی‌های بینی، سعی می‌شود به جای اینکه اندازه بینی کوچک شود، تناسب و هارمونی بین بینی و اجزاء صورت ایجاد شود و توجه ویژه‌ای به مسائل داخل بینی شود که این مشکلات پس از عمل هم از نظر تنفس و هم از نظر مسائل ظاهری برای بیماران پیش نیاید».

منبع/باشگاه خبرنگاران