سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شفابخش و سلامتی

میکرونیدلینگ چیست و چگونه؟

    نظر

میکرونیدلینگ چیست و چگونه؟ 

 

میکرونیدلینگ

 

میکرونیدلینگ چیست؟
 
 میکرونیدلینگ (Percutaneous Collagen Induction Therapy) که به درمان تحریک کلاژن سازی یا PCI نیز معروف است نوعی روش تحریک مکانیکال جهت ترمیم آسیب های ساختاری پوست است که منجر به بازسازی بافت آسیب دیده و تغییر یافته می گردد. هدف این درمان، بهبود ظاهر و عملکرد پوست می‌باشد.
 
طی فرایند   میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن های بسیار ریز، میلیون ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌گردد.
 
وارد کردن سوزن ها به داخل پوست، باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد از فیبروبلاست ها، پلاکت های خونی و بهبود عملکرد فاکتورهای رشد alpha و Beta می‌گردد. این فرایند منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین توسط فیبروبلاست ها می شود. کراتینوسیت ها نیز به محل نیدلینگ در اپیدرم منتقل شده و در آنجا تکثیر می شوند و در نتیجه باعث افزایش ضخامت اپیدرم می گردند.
 
در این روش نفوذ سوزن به داخل پوست می بایست به حدی باشد که خونریزی های ظریف داخل پوستی ایجاد گردد(pin point bleeding). در میکرونیدلینگ اپیدرم سوراخ می شود اما تخریب نمی شود، بنابراین اپی تلیال در مدت زمان کوتاهی بازسازی شده و در نتیجه دوران نقاهت پس از درمان بسیار کوتاه خواهد بود.
 
میکرونیدلینگ
مزایای تکنیک میکرونیدلینگ:
 
کاهش ریسک PIH
قابل استفاده برای تیپ های پوستی متفاوت  (Fitzpatrick I – v)
بسته شدن سریع کانال های ایجاد شده و ریسک پایین
دوره نقاهت کوتاه مدت
افزایش ضخامت اپیدرم
افزایش فاکتورهای رشد، کلاژن،  الاستین
جوان سازی پوست با میکرونیدلینگ
دوران نقاهت کوتاه پس از انجام میکرونیدلینک
 
تاریخچه میکرونیدلینگ         
 
تاریخچه بازسازی پوست صورت را می­توان در مصر باستان و استفاده از ماسکهای خراش دهنده­(ابریشن) دارای پودر مرمر یافت. اولین کسانی که متوجه مزایای فوق العاده نیدلینگ پوست شدند دکتر اورنتریک و همکارانش در سال 1995بودند. اصطلاح ® Subcision را آنها معرفی کردند.
 
در این روش سوزن زیرجلدی از طریق ایجاد سوراخی مجاور اسکار، زیر فرورفتگی اسکار یا چروک، فرو برده می­شود. عمل آزاد کردن پوست از چسبندگی به بافتهای عمیق، موجب بالا آمدن پوست و ایجاد زخمی کنترل شده می گردد، که در نهایت فرایند بهبود زخم آغاز شده و با تشکیل بافت همبند فرورفتگی اسکار بهبود می یابد.
 
دکتر آندره کامیراند و همکارانش در مقاله­ای در سال 1997 با معرفی نیدل ابریشن پیشرفته گام مهم بعدی در باب نیدلینگ پوست را برداشتند. وی به روش Tattoing و با رنگدانه همرنگ پوست نسبت به ترمیم اسکار هیپوکروم صورت اقدام نمود. پس از یک تا دو سال، آنها متوجه شدند با اینکه رنگدانه مصنوعی کاملا محو شده بود، جای آن ملانین طبیعی جایگزین شده و همچنین بافت، ظاهر و رنگ اسکار بسیار بهبود یافته بود.
 
این اتفاق این فکر را متبادر می­کرد که تریپاناسیون (از ریشه یونانی تریپانون: با مته سوراخ کردن) اسکارها به روش tattoing مسئول بهتر شدن و رنگدانه سازی مجدد اسکار است.
 
آنها به این نتیجه رسیدند که نیدلینگ اسکار بهتنهایی موجب شکستن ساختار کلاژن و تجدید و تحریک ملانین سازی می گردد.
 
به دنبال کشف دکتر کامیراند، دکتر  “دس فرناندس” یک استامپ نیدلینگ برای تحریک کلاژن معرفی کرد. بعدها وی غلتکی (رولر) با 70 سوزن طراحی کرد که استفاده از آن راحتتربود.
 
amieamed940429mts-1
 
 انواع  میکرونیدلینگ بر اساس عمق نفوذ سوزن
 
میکرونیدلینگ سطحی (جهت جوانسازی اولیه و حداکثر تا عمق 0?5 میلی متر) روی اپیدرم کانال های بسیار ریزی ایجاد می کنند که باعث می­شود فاکتورهای رشد از کراتینوسیتها آزاد شده و فعالیت آنها در اپیدرم افزایش یابد.
میکرونیدلینگ عمقی (جهت جوانسازی پیشرفته، اسکارها، استریا… از عمق 0?5 تا حداکثر 3 میلی متر) فرایند بهبود زخم موجب می شود کراتینوسیتها و فیبروبلاستها تحریک گردند، که نتیجه آن افزایش فعالیت TGF-β3 و افزایش رشد و نمو سلول های اپیدرم، کلاژن، الاستین و GAG(گلیکوز آمین گلیکان)می باشد.
microneedling940430
موارد منع مصرف
 
  – موارد منع مصرف دائم
 
درمان در موارد زیر نمی بایست انجام گیرد:
 
واکنش های آلرژیک به مواد مورد استفاده
بیماری های پوستی (مانند کلوئید، کهیر و …)
سرطان پوست
مشکلات گردش خون
هموفیلی
مصرف کومارین ها یا دیگر داروهای ضدانعقاد خون
دیابت
صرع
بیماری های مربوط به سیستم ایمنی بدن
– موارد منع مصرف موقت:   
 
سرما خوردگی
عفونت های تب زا یا بیماری های عفونی
مصرف الکل یا مواد مخدر
مصرف آنتی بیوتیک ها
بارداری و شیردهی
تبخال
ورم ملتحمه
پس از انجام جراحی زیبایی (توصیه می شود حداقل یک سال بین جراحی زیبایی و میکرونیدلینگ فاصله باشد).
پس از شیمی درمانی یا پرتودرمانی (توصیه می شود حداقل 8 ماه بین شیمی درمانی یا پرتودرمانی با میکرونیدلینگ فاصله باشد).
پس از انجام IPL یا لیزر درمانی، میکرودرم ابریژن یا درمان با استفاده از اسیدهای میوه (توصیه می شود حداقل یک هفته بین این درمان ها با میکرونیدلینگ فاصله باشد).
عوارض جانبی
 
همانند تمام درمان ها،  میکرونیدلینگنیز ممکن است عوارض جانبی در پی داشته باشد، اما این عوارض معمولاً 72 ساعت پس از درمان رفع خواهند شد.
 
این عوارض عبارتند از:
 
قرمزی و تورم: در طول روزهای اول پس از درمان ممکن است تورم و قرمزی در پوست ایجاد شود. دلیل این امر آن است که نفوذ سوزن به داخل پوست باعث ایجاد کانال های بسیار ریز در پوست شده که طی فرایند بهبود پس از درمان برطرف خواهند شد. زخم های کوچک ایجاد شده بلافاصله بسته شده و حدود 3 ساعت پس بازی فکری آنلاین از درمان می توان از لوازم آرایشی استاندارد استفاده نمود.
کلوئید: اگر پوست بیمار مستعد کلوئید سازی باشد، زخم های بسیار ریزی که حین درمان در پوست ایجاد می شود ممکن است منجر به بروز کلوئید در پوست گردد. هایپرپیگمنتیشن: در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب پس از درمان، ممکن است هایپرپیگمنتیشن ایجاد شود، اگرچه احتمال آن بسیار کم است. استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالای 30 می تواند از بروز آن جلوگیری کند.
تبخال: در صورتی که بیمار سابقه تبخال داشته باشد انجام میکرونیدلینگ ممکن است باعث ایجاد این ضایعه شود. استفاده از داروهای پیشگیری کننده (ضد تبخال) می تواند در جلوگیری از بروز آن مؤثر باشد.
هماتوم (کبودی)
التهاب
خارش و درد خفیف
چرا میکرونیدلینگ با amiea med؟
 
کمپانی amiea med دستگاه الکتریکی میکرونیدلینگ جهت کاربردهای گوناگون در حوزه درماتولوژی را ارائه می نماید. صفحه کوچک سوزن در کارتریج ها، دسترسی به نواحی سخت را آسان می نماید. وارد کردن سوزن ها به داخل پوست، نفوذ دقیق و کنترل شده ای را ایجاد می نماید و باعث تزریق حداکثر مواد جهت تحریک فاکتورهای رشد و تولید کلاژن می گردد. نتایج جوانسازی به روش میکرونیدلینگ بسیار رضایت بخش بوده و دوران نقاهت آن بسیار کوتاه و هزینه انجام آن بسیار کم می باشد. محصولات amiea med تحولی شگرف در بازار محصولات پزشکی زیبایی می باشند.
 
شیوه درمانی بسیار شگفت انگیز
 
حوزه جوانسازی پوست بسیار نامحدود است. برخلاف برندهای دیگر موجود در بازار، amiea med درمانی مطمئن، ماندگار و مداوم همراه با نتایج استثنایی ارائه می دهد. کمپانی amiea med به خصوص در زمینه درمان اسکار، شیوه ای نوین و جالب معرفی می نماید. با این روش، بافت اسکارها نرم تر شده، سفتی و حالت کشیدگی آن از بین می رود و عیوب ظاهری آن کاهش می یابد.
 
بهبودی آشکار است
 
براساس تحقیقات علمی، ایجاد کانال های بسیار ریز بر روی پوست و متعاقباً وارد کردن یک ماده دارویی به داخل آن، رویکردی نوین در حوزه جوانسازی پوست به شمار می رود. هیالورونیک اسید، کمبود طبیعی آب بدن و ذخیره کلاژن را جبران می نماید. نتایج این روش بلافاصله قابل مشاهده نیست، اما بعد از انجام چندین جلسه  میکرونیدلینگ، بهبود نواحی مورد درمان کاملاً مشهود است.
برای از بین بردن جوشهای جوانی چه می توان کرد؟

بیشتر افراد سعی میکنند جوشهای غرور خود را پاک کنند. و در پی آن دست به کارهایی میزنند که جوشها زیاد نشود. کافه طب در این بخش بهترین و

 مؤثرترین راهها برای مراقبت پوست و درمان جوشها با داروهای موجود شیوه های پیشگیری آنها پیشنهاد می شود.
 
درمان روزانه 
اهمیت نظافت
 شستشوی صورت با صابون نه تنها مضر نیست بلکه گاهی برای خلاص شدن از جوشهای سر سیاه، حتی اگر لوازم پاک کننده مصرف شده باشد، لازم است. کرچه شستشوی بیش از حد اصلاً ضرورت ندارد و باعث از بین بردن آکنه و چربی پوست نمی شود. با وجود اینکه مادر بزرگها غالباً نصیحتهایی میکنند ولی هرگز نمیتوان جوشهای جوانی را با شستشو پاک کرد. شستشوی یوست با محلولهای ضد باکتری وضد عفونی کننده ممکن است به خاطر از بین بردن باکتریهای پوست به بهبود آکنه های خفیف کمک کند. امّا باید تأکید کرد که هیچ نشانی در دست نیست که ششستشو بتنهایی از ایجاد آکنه جلوگیری کند یا به بهبود آکنه های شدید کمک کند. بیشترین توصیه ها درباره? شستشو از این اعتقاد ریشه دار سرچشمه میگیرد که آکنه از گرد و غبار به وجود میآید که این خود افسانه? دیگری است ( مقاله نوشته شده توسط کافه طب درباره ایجاد آکنه توسط گرد و غبار را مطالعه نمایید ). پاک کردن چربی از روی پوست ممکن است ساعتی از براق بودن پوست بکاهد امّا هرگز نمی تواند از ترشحات زیاد غدد چربی جلوگیری کند. حتی افراط در شستشو و پاک کردن جوشها پوست را دردناکتر میکند. 
 
صابون. 
برای پوستهایی که در اثر آکنه حساس و دردناک شده اند یا دچار التهاب گشته اند بهترین راه استفاده از صابونهای ملایم مانند صابون
معمولی، صابون نوتروژن و صابون مایع است. این صابونها به علت اینکه پوست را زیاد تحریک نمی کنند مفیدند. بهتر است پس از شستشو و آب کشیدن پوست آن را با حوله آبگیری کنید و هرگز حوله را روی پوست نکشید. 
 
کرمهای پاک کننده. 
اگر میخواهید برای شستشوی پوست صورت از صابون استفاده نکنید شیرهای پاک کننده? سبک را به کار برید و تمام نقاط را با آن تمیز کنید.
 
 محلولهای قابض . 
 
سالها قبلی پاک کردن چربی سطحی پوست با محلول متداول شد و نتیجه? خوبی هم داشت. به طوری که هنوز هم کاملاً متداول است. با مصرف این محلولها پوست بدن احساس خنکی و طراوت می کند. این محلولها اغلب حاوی استن و آب گیاههای قابض هستند. با این که هیچ نشانی در دست نیست که پاک کردن مایع چربی روی پوست کار مناسب و بجایی باشد ولی به هر حال هیچ گونه آسیبی هم وارد می کند. عقلی سلیم حکم می کند که شستشوی مرتب با صابون همان اثری را دارد که محلولهای قابضی دارند. البته صابونها طراوت مشابه را به وجود نمی اورند.