سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شفابخش و سلامتی

بروز درد قفسه سینه و این روش های درمانی جدید

    نظر

بروز درد قفسه سینه و این روش های درمانی جدید

image_13950401486378

 درد قفسه سینه با چه عواملی بروز میکند علل ایجاد این قبیل دردها چگونه است و با چه روش هایی قابل برطرف شدن و درمان می باشد

فوق تخصص قلب سیگار نکشیدن و انجام ورزش را دو راهکار پیشگیری از بیماری‌های قلبی عنوان کرد، گفت: در مقالات علمی مهم‌ترین علت فوت بیماران قلبی دیر مراجعه کردن به پزشک است.

 خداپرست درباره دردهای قفسه سینه و ارتباط آن با بیماری‌های قلبی گفت:دردهایی که از نظر قلبی اهمیت دارند دردهایی هستند که از ناحیه شکم تا فک تحتانی ایجاد می‌شوند یعنی اگر فردی با این درد‌ها مواجه شد حتما باید از نظر بیماری قلبی بررسی شود.

وی ادامه داد: الزاما اینگونه نیست که هر دردی در این ناحیه، درد قلب باشد اما دردهای قلبی در این ناحیه انتشار می‌یابند و درباره این نوع درد‌ها حتما باید با پزشک مشورت شود.

فوق تخصص قلب درباره ویژگی‌ها و علائم دردهای مربوط به بیماری قلبی گفت: دردی که با فعالیت در فرد ایجاد یا تشدید می‌شود یا اینکه به همراه درد عرق سرد بر پیشانی فرد نیز می‌نشیند بیشتر به سمت دردهای قلبی متمایل است همچنین دردهایی به سمت ناحیه کتف چپ، مچ دست چپ و پشت تیر می‌کشند بیشتر احتمال بیماری قلبی را با خود به همراه دارد.

وی در ادامه افزود: درباره دردهایی که در قسمت جناق سینه پخش باشد، نه به شکل نقطه‌ای بلکه به شکل مبهم در پشت جناق سینه باید به دردهای قلبی شک کرد و به پزشک متخصص قلب مراجعه شود.

فوق تخصص قلب تاکید کرد: میزان درصد دردهای ناشی از بیماری قلبی بستگی به این دارد که درد در منطقه وسیعی از ناحیه شکم تا فک بالا وجود داشته باشد که وجود این علامت احتمالا 10 تا 20 درصد نشان از بیماری قلبی است اما بالای 70 درصد از دردهای منتشره در قفسه سینه نشان از بیماری قلبی است.

وی با بیان این موضوع که فرد هیچگاه دردهای قفسه سینه را به بیماری غیر از درد قلب معنا نکند و به خود درمانی نپردازد، خاطرنشان کرد: در مقالات علمی مهم‌ترین علت فوت بیماران قلبی دیر مراجعه کردن بیمار به پزشک است؛ حتماً دردهای این چنین را باید به دردهای قلبی منتسب بدانیم و برای درمان آن اقدام کنیم و اگر بیماری قلبی وجود نداشته باشد با درمان دارویی و آرام بخش‌ها درد را کنترل خواهیم کرد.

خداپرست، بیان کرد: تشخیص اینکه درد ناشی از بیماری قلبی است یا خیر کار بسیار سختی نیست حتی پزشکان عمومی نیز می‌توانند در تشخیص درد قلبی کمک کنند و تشخیص دهند که آیا می‌توان به این درد رویکرد درمانی داشت، و پس از این مرحله فرد باید به متخصص قلب مراجعه کند.

فوق تخصص قلب درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی گفت: یکی از بزرگ‌ترین مسائل در درمان دردهای قلبی نکشیدن سیگار و انجام ورزش است، حتی فردی که بیماری قلبی ندارد با این روش پیشگیری و کنترل قابل توجهی را از این نوع بیماری برای فرد ایجاد خواهد شد.

فارس

بیماری هایی که خانم های تنها دچار می شوند

 

44774
مشکلات قلبی متوجه چه افرادی است تحقیقات نشان میدهد خانم هایی که از تنهایی رنج میبرند نسبت به دیگر بانوان بیشتر در مرض امراض قلبی قرار دارند

 

کارشناسان اعتقاد دارند زنانی که زندگی خانوادگی آنها دچار مشکل شده است و طلاق گرفته اند یا همسر خود را از دست داده اند و حال به عنوان یک مادر مجرد مجبور به نگهداری از کودکان هستند با افزایش 40 درصدی سکته قلبی و 74 درصدی سکته مغزی به نسبت سایر زنان که با همسر خود زندگی می کنند مواجه هستند.
متخصصان علت بازی جراحی این مسئله را فشار مضاعف روحی و جسمی به مادر برای نگهداری از کودکان عنوان کرده اند که  می تواند به شدت بر سلامتی آن ها اثر منفی گذاشته و سبب مرگ زودرس شود.
کارشناسان دانشگاه روتردام هلند این نتایج را با تحقیق بر روی بیش از 11 هزار زن بازی جراحی قلب بدون همسر دارای فرزند در اتحادیه اروپا بدست آورده اند.
انجام وظایف مادرانه، کار در خارج از خانه، رفت و روب منزل و پرکردن خلاء نبودن پدر می تواند فشاری مضاعف به زنان بویژه در سنین میانسالی وارد کند و آنها را با خطر عدم رسیدگی به سلامت فردی و ابتلا به انواع بیماری های مزمن واگیر و غیر واگیر  مواجه کند.
براین اساس متخصصان به زوج ها توصیه می کنند بازی جراحی مغز چنانچه صاحب اولاد هستند بر سر مسائل کوچک که قابل حل و فصل است زندگی خانوادگی خود را خراب نکنند زیرا رشد و تربیت کودک به تنهایی توسط هریک از  والدین می تواند بسیار سخت باشد.
در عین حال زنانی که به دلایل مختلف بدون شوهر هستند و شرایط ازدواج را ندارند باید توجه خاصی به حفظ سلامت خود داشته باشند و باید از کمک سایر اعضای خانواده برای تقسیم وظایف بهره مند شوند.

فشار خون و تشخیص پایین بودن رفتن آن

image_13950330907176

 وقتی فشار خون پایین می آید با چه علائمی مواجه می شویم از چه کارهایی باید در پیش بگیریم کنترل فشار خون با چه توصیه هایی امکانپذیر خواهد بود

 

فشار خون پایین همیشه نشانه یک مشکل نیست. اما اگر نشانه های آن را داشته باشید، پزشکتان می تواند این شرایط را تشخیص دهد و علتش را نیز متوجه شود. گیجی و بازی جراحی معده سبک شدن سر هنگام بلند شدن از حالت نشسته یا خوابیده ممکن است نشانه حالتی باشد که به آن افت فشار خون وضعیتی می گویند. طیف گسترده ای از بیماری های اساسی نیز ممکن است باعث بروز چنین نشانه هایی شود.

شناسایی دلیل فشار خون پایین بسیار مهم است تا بتوان راه حل و درمان مناسب را ارائه کرد. پزشک به سابقه دارویی، نگاه، سن، نشانه های خاص، و شرایطی که علائم تحت آن رخ داده نگاه می کند. سپس تست فیزیکی انجام می دهد و ممکن است مرتب فشار خون و نبضتان را چک کند – بعد از چند دقیقه دراز کشیدن، بلافاصله پس از ایستادن، و چند دقیقه پس از اینکه آرام ایستاده اید.

آزمایش های دیگری نیز ممکن است گرفته شود از جمله، ECG ( الکتروکاردیوگرام ) تا ضربان قلب بازی جراحی دست و ریتم آن اندازه گرفته شود، یک اکوکاردیوگرام نیز گرفته می شود. ممکن است تست خون نیز داده شود تا مشخص شود مشکل از کم خونی یا سطح قند خون نباشد.

تست ورزش و یا آزمایش الکتروفیزیولوژی که کمتر معمول است نیز ممکن است کمک کند.

ممکن است آزمون شیب بازی جراحی گوش نیز از فرد گرفته شود. در این آزمایش واکنش بدن به تغییر موقعیت ارزیابی می شود. فرد روی یک میز دراز می کشد، و به آن بسته می شود تا نیفتد. سپس میز به حالت قائم در می آید و یک ساعت به همین شکل بیمار باید روی آن دراز بکشد. در طول این یک ساعت فشار خون، ضربان قلب و دیگر نشانه ها ثبت می شود.

درمان های فشار خون پایین چیست؟

برای بسیار از افراد فشار خون مزمن را می توان با رژیم غذایی و تغییرات سبک زندگی به صورت تاثیر گذاری درمان کرد.

بسته به علت علائم، پزشکتان ممکن است به شما بگوید با این تغییرات ساده فشار خونتان را افزایش دهید:

استفاده از برنامه غذایی که نمک بیشتری داشته باشد.
نوشیدن مقدار زیادی مایعات غیر الکلی.
قطع مصرف الکل.
مصرف مایعات بیشتر در آب و هوای گرم و یا زمانی که مبتلا به یک بیماری ویروسی نظیر سرما خوردگی و آنفولانزا شدید.
پزشکتان داروهایی که مصرف می کنید را مورد ارزیابی قرار می دهد تا متوجه شود کدام یک از آنها ممکن است باعث کاهش فشار خون شده باشد.
مرتب ورزش کنید تا فشار خونتان بهبود پیدا کند.
وقتی از حالت خوابیده یا نشسته بلند می شوید مواظب باشید. برای کمک به بهبود گردش خون، قبل از اینکه بلند شوید پا و مچ پای خود را کمی تکان دهید. سپس به آرامی بلند شوید. وقتی از خواب بیدار می شوید مدتی روی لبه تخت یا روی زمین بنشینید و سپس بایستید.
از بلند کردن بارهای سنگین پرهیز کنید.
در دستشویی به خود فشار وارد نکنید.
از قرار گرفتن برای مدت طولانی در معرض آب خودداری کنید. اگر سرتان گیج رفت بنشینید. بهتر است در حمام یک صندلی داشته باشید که در صورت نیاز روی آن بنشینید. برای پیشگیری از آسیب بهتر است از صندلی های مخصوص حمام که لیز نمی خورند استفاده کنید.
برای پرهیز از مشکل فشار خون پایین و کاهش دوره های سرگیجه بعد از وعده های غذایی، سعی کنید وعده های کوچک تر و به فاصله های کمتر میل کنید. مصرف کربوهیدرات را کم کنید. پس از غذا خوردن استراحت کنید. قبل از وعده های غذایی دارویی که باعث کاهش فشار خون می شود استفاده نکنید.

داروهایی برای فشار خون پایین

اگر موارد بالا مشکلتان را کم نکردند پس مجبورید دارو استفاده کنید. داروهایی که در ادامه نام برده می شوند معمولا برای درمان فشار خون پایین به کار گرفته می شوند.

فلودروکورتیزون: فلودروکورتیزون دارویی است که برای درمان بیشتر موارد فشار خون پایین به کار گرفته می شود. این دارو احتباس سدیم توسط کلیه را افزایش می دهد، در نتیجه باعث احتباس مایعات و مقداری تورم می شود، که برای بهبود فشار خون ضروری هستند. اما این احتباس سدیم باعث کاهش پتاسیم نیز می شود. پس زمانی که از فلودروکورتیزون استفاده می کنید باید هر روز به اندازه کافی پتاسیم نیز میل کنید. فلودروکورتیزون هیچ یک از خواص ضد التهابی کورتیزون یا پردنیزون را ندارد و مانند استروئیدهای آنابولیک عضله نمی سازد.

میدودرین: میدودرین گیرنده های کوچک ترین شریان ها و رگ ها را فعال می کند تا فشار خون را افزایش دهد. این دارو برای کمک به افزایش فشار خون در افرادی که افت فشارخون وضعیتی مربوط به اختلال در عملکرد اعصاب دارند استفاده می شود. دربرابر اینکه این دارو چقدر می تواند تاثیر گذار باشد همچنان تحقیقاتی در حال انجام شدن است.

منابع:

American Heart Association: “Low Blood Pressure.”

Ferri, F. Ferri’s Clinical Advisor 2012 Mosby, 2012.

FDA: “Midodrine Update: February 8, 2012.”

Thaisetthawatkul P. Neurology 2004.

سایت دکتر کرمانی