سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شفابخش و سلامتی

مردان 10 سال زودتر از زنان دچار بیماری قلبی میشوند !؟ جدید

    نظر

مردان 10 سال زودتر از زنان دچار بیماری قلبی می‌شوند !؟ جدید

مردان 10 سال زودتر از زنان دچار بیماری قلبی می‌شوند !؟

 آخرین اخبار

  • این دارو آلزایمر را متوقف می‌کند
  • خطر ابتلا به اضافه‌وزن در نوزاد بدلیل تغذیه ناسالم مادر

یک فوق تخصص قلب و عروق، کم‌تحرکی را یکی از عوامل تپش قلب عنوان کرد و گفت: جنسیت نیز از عوامل خطر غیرمداخله در بروز بیماری‌های قلبی عروقی است به طوری که مردان با اختلافی 10 ساله، زودتر از زنان می‌توانند دچار بیماری قلبی می‌شوند.

به گزارش ویرلن از ایسنا، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد با بیان اینکه باید با فعالیت فیزیکی مناسب، متناوب و مداوم زمینه تپش قلب را در افراد کم کرد، گفت: برحسب اینکه کدام قسمت قلب درگیر شده باشد، نوع بیماری هم متفاوت است. بنابراین آنچه بیشتر گریبانگیر جامعه بزرگسال است و مردم را متاثر می‌کند، بیماری‌های عروقی قلب است که علت اصلی مرگ و میر نیز به شمار می‌روند.

رشیدی‌ نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا بیماری قلبی به یکباره شروع می‌شود، اضافه کرد: اینگونه نیست که به یکباره بیماری قلبی شروع شود، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌هایی که به کمبود اکسیژن قلب مربوط می‌شود و خون رسانی قلب را متاثر و کاهش می‌دهد، روندی است که از سنین کودکی اتفاق می‌افتد و این پروسه تا زمانی که فرد زنده است، ادامه دارد.

وی افزود: در عوامل خطری که فرد به طور ژنتیکی به ارث می‌برد و یا اینکه در فرد وجود دارد، شاید نتوان مداخله‌ای کرد اما یک سری عوامل خطر وجود دارند که قابل مداخله پزشکی هستند. از عواملی که قابل مداخله نیست می توان به سابقه فامیلی و اینکه فرد به صورت ژنتیکی مستعد تنگی عروق و بیماری قلبی و عروق است، اشاره کرد. زمینه ژنتیکی ایجاب می کند که فرد پیگیر بیماری باشد و به این ترتیب عوامل خطری که در بیمار قابل مداخله است را تعدیل کرد.

وی سن بیمار را از دیگر عوامل خطری عنوان کرد که قابل مداخله نیست و افزود: هر چه سن بالاتر رود خطر بیماری قلبی فرد بیشتر می‌شود و این موضوع قابل مداخله نیست.

این فوق تخصص قلب و عروق ادامه داد: جنسیت هم از عوامل خطر غیر مداخله است ومردها با یک اختلاف 10 ساله، زودتر از خانم ها دچار بیماری قلبی می شوند. اما مهم این است در افرادی که مستعد هستند و با افزایش طول عمر خطر بیماری قلبی و عروقی بیشتر می‌شود، چگونه می توانیم خطر بیماری قلبی یا روند بروز آن را کند کنیم.

وی گفت: فشارخون، چربی خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، استرس و کم تحرکی از عوامل خطر بروز بیماری‌های قلبی هستند که با مداخله در آنها می‌توان احتمال بروز بیماری‌های قلبی – عروقی را کاهش داد.

رشیدی نژاد گفت: یکی از عوامل مهمی که باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی می‌شود، فشارخون بالاست؛ فشارخون بالا علاوه بر اینکه باعث سکته‌های مغزی می‌شوند زمینه رسوب چربی را در داخل عروق بیشتر فراهم کرده و در نتیجه باعث تنگی رگ‌ها می‌شوند.استرس, بیمار, بیماری, پزشک, پزشکی, جنسی, عکس